Podnikateľský plán

 

Obchodné meno: Autocomfort, s. r. o.

Sídlo: OA Svidník

Miesto podnikania: Svidník

IČO: 17170307

DIČ:

Živnostenský list: č. j. 1/139 zo dňa 17. 10. 2001

Bankové spojenie: Daňový úrad 1000001-012 / 0320

Sociálna poisťovňa 1000003-012 / 0320

Zdravotná poisťovňa 1000004-012 / 0320

Fond zamestnanosti 1000005-012 / 0320

Predmet podnikania: Nákup a predaj kompletného vybavenia pre všetky typy automobilov

 

 

  1. Charakteristika firmy

 

  1. História firmy
  2.  

    Firma vznikla v septembri 2001 na OA Svidník

     

  3. Predmet podnikania
  4.  

    Podnikateľská činnosť realizuje firma ako PO. Na základe živnostenského oprávnenia, ktorý vydalo Živnostenské oddelenie Slovenského centra cvičných firiem.

     

  5. Právne postavenie a riadenie firmy
  6.  

    Svoju činnosť realizujeme ako PO.

    Voči tretím osobám zodpovedáme za svoje záväzky celým svojím majetkom ako výlučný vlastník firmy.

    V dodávateľsko-odberateľských vzťahoch a vo vzťahoch k orgánom štátnej správy a verejnoprávnym inštitúciám vystupujeme ako PO s právnymi povinnosťami vyplývajúcimi z príslušných zákonov a nariadení. Riadenie firmy zabezpečujú dvaja konatelia uvedení v spoločenskej zmluve.

     

  7. Spôsob vedenia účtovníctva
  8.  

    Účtovníctvo budeme viesť v sústave podvojného účtovníctva. Prvotná evidencia a spracovanie dokladov budú vykonávané mechanicky a centrálne.

     

  9. Daňový režim firmy
  10.  

    Firma podlieha daňovému režimu dane z príjmov platnému pre PO.

    Vzhľadom na plánovanú výšku obratu vo firme, bude firma podľa zákona platiteľom DPH v zmysle ustanovení zákona č. 289/1995 Z. z. o dani z pridanej hodnoty.

    V zmysle ustanovení zákona č. 87/1992 Z. o cestnej dani vyplýva pre firmu povinnosť platiť cestnú daň za vozidla používané na podnikateľské účely.

     

  11. Charakteristika služieb
  12.  

    Základom podnikateľskej činnosti našej firmy je veľkoobchodná činnosť zameraná na nákup a predaj kompletného vybavenia pre všetky typy áut. V menšej miere budeme vykonávať aj maloobchodnú činnosť s tým istým obsahom.

    Zásobovanie svojich odberateľov realizujeme vlastným dopravným prostriedkom.

     

  13. Cenotvorba

 

Pri tvorbe cien dodávaných tovarov vychádzame z reálnych prevádzkových nákladov a predovšetkým zo stavu ponuky a dopytu.

Priemerná veľkoobchodná prirážka je 5%.

Pri predaji formou maloobchodného predaja 10%.

Cenníky tovarov sú dostupné prostredníctvom katalógov a na internete

Pri zmluvných dodávkach môžeme rokovať o predajnej cene.

 

 

II. Charakteristika podnikateľského projektu

 

Ciele firmy

 

bulletkrátkodobé

Dobrou marketingovou činnosťou sa presadiť na trhu, získať čo najväčší počet zákazníkov.

 

bulletdlhodobé

Získať stabilnú pozíciu na trhu, snažiť presadiť sa aj na ďalších trhoch a získavať nových zákazníkov. Rozširovať sortiment ponúkaných produktov tak, aby sme mohli zvyšovať odbyt našich produktov.

 

III. Materiálne a personálne zabezpečenie

 

Materiálne zabezpečenie

 

Firma pri svojej činnosti bude využívať prenajaté priestory OA SVIDNIK a IM nadobudnutý z vlastných zdrojov

 

bulletúžitkové auto
bulletosobný počítač
bulletzariadenie kancelárie
bullettelefón s faxom
bulletzabezpečovací systém
bulletpokladnica
bulletsoftvér

 

Personálne zabezpečenie

 

Vo firme bude pracovať v škol. r. 2001/2002 celkovo 13 pracovníkov, z toho 2 pracovníci ako riadiaci manažment. Príloha č. 1

 

 

IV. Ekonomická analýza

 

  1. Potreby firmy a zdroje ich krytia

 

Na krytie nákladov spojených s hospodárskou činnosťou uvažujeme použiť:

  1. zisk dosiahnutý podnikateľskou činnosťou
  2. odpisy HIM
  3. cudzie zdroje

 

  1. Firma sa od začiatku svojej činnosti bude snažiť dosahovať zisk tak, aby vyrovnávala svoje povinnosti voči štátu a zvyšnú časť použije na rozvoj.
  2.  

  3. Odpisy HIM budú tiež tvoriť zdroj krytia, ktoré budú použité na nákup ďalšieho HIM.
  4.  

  5. Firma plánuje získať cudzie zdroje prostredníctvom emitovania krátkodobých cenných papierov. Minimálna hodnota jedného CP bude minimálne Sk 1000,- s  úrokovou sadzbou, ktorá bude závisieť od dosahovaného hospodárskeho výsledku.

 

  1. Strategický marketingový plán

 

  1. Charakteristika činnosti
  2.  

    Firma Auto Comfort, s. r. o., sa zameriava na veľkoobchodnú a maloobchodnú činnosť, ktorej súčasťou je nákup a predaj kompletného vybavenia pre všetky typy automobilov.

    Sortiment produktov, ktoré naša firma ponúka sa zameriava na osobné a úžitkové automobily. V sortimente našich ponúkaných produktov, budú výrobky domácich a zahraničných výrobcov áut a automobilových doplnkov.

    Naša firma sa zameriava na predaj vybavenia pre interiér a exteriér áut. Ako aj na predaj prípravkou na udržiavanie auta a jeho bezchybnú prevádzku.

     

  3. Prostredie pôsobenia firmy
  4.  

    Pri svojej marketingovej činnosti bude firma využívať predovšetkým diferencovaný marketing. To znamená, že bude svoju činnosť zameriavať na taký segment trhu, pre ktorý sú určené naše produkty.

    Pri svojej obchodnej činnosti sa bude firma sústrediť na domáci, ale aj zahraničný trh. Pričom bude ponúkať naše produkty takým firmám, organizáciám ale aj jednotlivcom, ktorí by ich mohli využiť.

     

  5. Ciele a úlohy pre najbližšie obdobie
  6.  

    Hlavným a najdôležitejším cieľom marketingového oddelenia, ale aj firmy ako celku bude v najbližšom období presadenie sa na trhu a získanie čo najväčšieho počtu zákazníkov.

    Marketingová činnosť sa bude v najbližšom období sústrediť na tvorbu nových marketingových nápadov a reklamnú činnosť. Pričom sa bude snažiť aj o vytvorenie dobrého podnikového imidžu.

    Prvoradou úlohou marketingového oddelenia je dôkladne analyzovať trh a zistiť potreby potenciálnych zákazníkov. Ďalšou úlohou bude aj sledovanie trhu, analyzovanie situácie na ňom a zisťovanie informácii o konkurencii.

     

  7. Riziká ovplyvňujúce podnikovú činnosť
  8.  

    Jednou z úloh mar. oddelenia bude aj sledovanie trhových, zákonodarných a ekologických vplyvov. Následná analýza a prijímanie vhodných opatrení by malo pomôcť zamedzeniu týchto vplyvov na podnikovú činnosť.

     

  9. Konkurencia
  10.  

    Ďalšou z úloh mar. oddelenia je aj sledovanie konkurencie, analyzovanie jej činnosti a prijímanie opatrení na zamedzenie vplyvu konkurencie na našu podnikovú činnosť.

     

  11. Partnerské firmy

 

Firma bude spolupracovať so svojimi dodávateľmi a odberateľmi, pričom sa bude snažiť o vytvorenie čo najlepších dodávateľsko – odberateľských vzťahov.

 

 

Príloha č. 1

 

Riaditeľ    Marián Sejka

Zástupca riaditeľa Martin Kandravý

Vedúca sekretariátu Elena Duľová

Vedúca ekonomického oddelenia Monika Hajduková

Účtovníčky Zuzana Gogová, Katarína Zajarošová

Pokladníčka Lucia Štefančíková

Vedúca marketingového oddelenia Jana Potomová

Pracovníčka mar. oddelenia Petra Kozáková

Obchodné oddelenie

Nákup Róbert Kaňuk

Predaj Števo Mihalco

Vedúca personálneho a právneho oddelenia Lucia Gulová

Pracovníčka personálneho oddelenia Katarína Kľoceková