Zvoľ jazyk

Pondelok, 13 Jún 2022 00:00

SPOMIENKY  NA ŠKOLU V PRÍRODE – VYSOKÉ TATRY 2022

Škola v prírode Vysoké Tatry

Odkedy som sa dozvedel, že ideme do školy v prírode, nemohol som na to prestať myslieť. Každé ráno som sa budil a odpočítaval dni kedy odídem.

Deň pred odchodom som nevedel zaspať. Konečne bol pondelok ráno. Rýchlo som sa naraňajkoval, vzal som si zabalený kufor a rodičia ma odviezli na stanicu. Tam na nás čakal autobus. Rozlúčil som sa s rodičmi a sestrou a rýchlo sme si išli obsadiť sedadlá úplne vzadu. Cesta bola zábavná. Kývali sme autám a počúvali hudbu. Keď sme  prišli do hotela v Starej Lesnej, ubytovali sme sa a vybalili veci. Naobedovali sme sa a vyrazili sme do Tatranskej Lomnice kúpiť si cestovné lístky na vlak. Medzi tým sme sa zastavili pri meteorologickej stanici. Keď sme sa vrátili z prechádzky, bola už večera. Po večeri sme išli na ihrisko. Spať sme chodili o deviatej. V utorok sme cestovali vlakom do Starého Smokovca,  lanovkou na Hrebienok a navštívili sme aj Rainerovu chatu. V stredu bola celodenná túra. Zasa sme cestovali vlakom do Starého Smokovca a zo Smokovca na Štrbské pleso. A zo Štrbského plesa sme sa vybrali peši na Popradské pleso. Na Popradskom plese sme si dali kofolu. Cestou naspäť sme natrafili na trochu snehu. Vo štvrtok po raňajkách sme boli v herni a v soľnej jaskyni. Poobedie sme strávili v Tatranskej Lomnici a boli sme v Múzeu TANAPU. Keď sme išli k lanovke na Skalnaté pleso, stretli sme peknú laň.   Po večeri sme sa začali baliť. Piatok po raňajkách sme boli na ihrisku. Domov sme sa vrátili o po druhej.

Bol to krásny týždeň plný zážitkov. Škoda, že to tak rýchlo ubehlo.

Tomáš Puchír, 4.AZ

Škola v prírode

V škole v prírode sme boli vo Vysokých Tatrách. Boli sme ubytovaní v hoteli Lesana. V pondelok sme išli do Tatranskej Lomnice a kúpili sme si lístky na vlak a nakupovali sme si tam suveníry. V utorok sme sa naraňajkovali,  naobedovali a poobede sme išli vlakom do Starého Smokovca a zo Starého Smokovca sme išli lanovkou na Hrebienok.  Z Hrebienka sme išli na Rainerovú chatu.  Aj tam sme si nakúpili suveníry.  V stredu sme mali celodennú túru na Popradské pleso a prišli sme k hotelu Popradské pleso. Vrátili sme sa na večeru. Vo štvrtok sme išli do Tatranskej Lomnice, ako v pondelok, ale išli sme do múzea. Mali sme úlohu nájsť tri chránené živočíchy, rastliny aj kamene. Mali sme ísť do botanickej záhrady, ale nakoniec sme išli kúpiť suveníry. V piatok sme sa pobalili a išli sme domov.

Tatiana Diničová, 4.AZ

Škola v prírode – Stará Lesná

Náš hotel sa volal Lesana. Býval som  na treťom poschodí s Peťkom a Matúšom. Z okna sme videli líšku, ktorá chodila vyjedať kôš. Ani trochu sme nenudili.  Navštívili sme Hrebienok, Studenovodské vodopády, Bilíkovú chatu, Rainerovú chatu, Štrbské pleso, Popradské pleso a múzeum v Tatranskej Lomnici. Zažili sme veľa srandy, malé úrazy a prešli sme veľa kilometrov. Stretli sme laň, líšku a dokonca sme sa aj guľovali. Po dlhých túrach sme si ešte zahrali futbal. Varili nám veľmi dobre. Náš hotel by som premenoval na Transelvania, lebo tam strašilo J Veľmi sa mi tam páčili a dlho budem spomínať na týždeň Tatrách.

Martin Lukáč, 4.AZ

Škola v prírode

Dňa  30. 5. 2022 sme mali naplánovaný výlet do Starej Lesnej – škola v prírode. Veľmi som sa tešil a veľmi sa mi tam páčilo. Mali sme pestrý program a aj turistiku, na ktorú nie som veľmi zvyknutý, ale dal som to. Navštívili sme Hrebienok, Štrbské pleso a Popradské pleso. Po večeroch sme mali rôzne aktivity, ktoré boli zábavné. Celý týždeň veľmi rýchlo ubehol a ostali iba pekné spomienky. Teším sa na ďalšie školské výlety.

Patrik Slivovič, 4.AZ

V dňoch 30.5.2022 sme sa zúčastnili dlho očakávanej školy v prírode v Starej Lesnej v Tatrách. Po ubytovaní sa v hoteli Lesana sme sa vybrali do Tatranskej Lomnice. Cestou tam sme sa prešli po astronomickom  náučnom chodníku okolo meteorologickej stanice. Bolo to zaujímavé. Ďalší  deň sme boli pri Rainerovej chate. Do Starého Smokovca sme cestovali vlakom, potom sme prestúpili na zubačku a tá nás vyviezla na Hrebienok. Išiel som ňou prvýkrát a páčilo sa mi to. Z Hrebienka sme išli pešo k chate. Túra nebola náročná. Po návrate na hotel sme sa vybrali do herne. V stredu na Deň detí sme mali celodenný výlet k Štrbskému plesu a Popradskému plesu. Bola to pre mňa najnáročnejšia túra, ale zvládol som ju. Večer sme boli všetci unavení. Predposledný deň sme navštívili Múzeum TANAPU  v Tatranskej Lomnici. Videli sme tam exponáty miestnych živočíchov, zbierku drevín, rastlín, a kameňov. Premietli nám film o kamzíkoch. Na konci dňa bolo vyhodnotenie pobytu v škole v prírode. Dostal som ocenenie ako najlepší turista a veľmi ma to potešilo. Celý čas nám počasie prialo, takže máme aj veľa pekných fotiek. Páčila sa mi izba s výhľadom na Lomnický štít, na ktorej som bol s kamarátmi Maťkom a Peťkom. Pri hoteli bolo ihrisko, na ktorom sme sa mohli vyšantiť. Boli sme aj v soľnej jaskyni, ale škola, že sme sa nemohli kúpať v bazéne. Varili nám dobre. Vôbec sa nám nechcelo ísť domov, ale ten deň prišiel. Bol som však rád, že budem zase doma a porozprávam všetkým o mojich zážitkoch.