Zvoľ jazyk

Slovak English French German Greek Hungarian Italian Polish Russian Spanish
ISIC
Program DofE

KTO MA DNES SVIATOK

Pondelok, 10. Máj 2021

Dnes má meniny Viktória
Zajtra má meniny Blažena

Kde nás najdete


ČITATEĽSKÁ BESEDA - FORMA OBOHACOVANIA VEDOMOSTÍ A JAZYKOVÝCH SCHOPNOSTÍ PDF Tlačiť E-mail
Utorok, 24 Február 2015 17:34

 

ČITATEĽSKÁ BESEDA - FORMA OBOHACOVANIA VEDOMOSTÍ A JAZYKOVÝCH SCHOPNOSTÍ

Tesne pred jarnými prázdninami žiaci ôsmeho ročníka pripravili a realizovali besedu o knihe Margity Figuli Tri gaštanové kone. Skôr ako sa žiaci ponorili do rozboru diela a charakteristiky postáv, dozvedeli sa, že Margita Figuli, známa aj pod pseudonymom Morena,

 

využívala legendické mýtické a rozprávkové prvky, ktorým sa nevyhlo ani dielo, ktoré sa zrodilo v roku 1940, Tri gaštanové kone.

Dielo je typickým príkladom lyrizovanej prózy, konkrétne novely, ktorá je v tomto prípade o láske, nenávisti, odvahe, ale aj viere. Kniha je písaná formou „ja rozprávania“, porovnania zlého a dobrého ako aj spojenie človeka s prírodou. Celý dej sa odohráva na slovenskej dedine na Orave a  zároveň má znaky rozprávky. Preto v diele víťazí dobro nad zlom. A práve tento fakt žiaci hodnotili veľmi pozitívne.

Aj takáto forma vyučovania obohacuje vedomosti. Žiaci sa učia orientovať sa v knihe, vyhľadávať nosné informácie, analyzovať a hodnotiť správanie hrdinov, vyjadriť svoj názor a rozvíjať kritické myslenie. Táto forma nielen rozvíja čitateľskú gramotnosť žiakov, ale zároveň si žiaci môžu vyskúšať jazykové schopnosti a odvahu vystúpiť pred spolužiakmi.

Vyučujúca SJL Mgr. Anna Lažová

 

 

Projekt INTERREG

Projekt INTERREG V-A Poľsko-Slovensko
ÚSPEŠNÍ ABSOLVENTI
Ja-Slovensko
Ja-Slovensko

Počasie

OnLine

TOPlist